Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej

Gospodarka kasowa i druki ścisłego zarachowania 2019

Miejsce OKST - Wrocław
Termin 20 sierpnia 2019
Czas trwania 10:00 - 15:00
Cena 399,00 zł
30% rabatu za zgłoszenie do 20.07.2019 r. w ramach promocji "30% na 30 dni na 30-lecie FRDL"

Program

  1. Podstawy prawne.
  2. Organizacja gospodarki kasowej w jednostce.
  3. Odpowiedzialność kasjera – procedury przyjmowania i przekazywania obowiązków w zakresie gospodarki kasowej.
  4. Podstawowa dokumentacja kasowa – wystawianie, przyjmowanie, ewidencja i rozliczanie się ze zwyczajowo stosowanych dokumentów po stronie przychodów i rozchodów – przykładowe księgowania.
  5. Zasady udzielania, ewidencjonowania oraz rozliczania zaliczek pracownikom (stałe, jednorazowe – przykładowe księgowania).
  6. Pogotowie kasowe – zasady funkcjonowania, ewidencja i rozliczanie. Pomieszczenie kasy – wymogi, wyposażenie i zabezpieczenie.
  7. Obowiązek dokonywania czynności kontrolnych – osoby uprawnione, sposób dokumentowania.
  8. Inwentaryzacja kasy – niedobory/nadwyżki, sposób postępowania, przykłady księgowań różnic inwentaryzacyjnych, przykładowy protokół.
  9. Gospodarka kasowa w świetle naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
  10. Błędy popełniane w obszarze gospodarki kasowej i sposoby ich zapobiegania.
  11. Zasady ewidencji, rozliczania i kontroli druków ścisłego zarachowania.
  12. Rodzaje druków ścisłego zarachowania (czeki, arkusze spisu z natury, kwitariusze przychodowo – ewidencyjne, opłaty targowe, KP, KW, itp.).
  13. Inwentaryzacja druków ścisłego zarachowania – terminy, metody, częstotliwość i przykładowe zarządzenie.
  14. Oświadczenie o przyjęciu odpowiedzialności za gospodarkę drukami ścisłego zarachowania.
  15. Upoważnienia do pobierania druków ścisłego zarachowania (stałe/jednorazowe).
  16. Rejestry upoważnień do pobierania druków ścisłego zarachowania.
  17. Protokoły przyjęcia, inwentaryzacji i likwidacji druków ścisłego zarachowania.
  18. Działania, jakie należy podjąć w przypadku kradzieży, zaginięcia bądź zgubienia druków ścisłego zarachowania.
  19. Przykładowa instrukcja w sprawie gospodarki drukami ścisłego zarachowania.
  20. Przykładowe zarządzenie w sprawie instrukcji kasowej.
  21. Dyskusja.
  22.  

rozwiń pełny program

Cele szkolenia

Pozyskanie lub usystematyzowanie wiedzy na temat zasad nabywania, ewidencji, rozliczania i kontroli druków ścisłego zarachowania, a także działań, jakie należy podjąć w przypadku kradzieży, zaginięcia czy zgubienia druków ścisłego zarachowania.
Doskonalenie umiejętności prowadzenia gospodarki kasowej.
Wyeliminowanie ewentualnych nieprawidłowości prowadzących do naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Omówienie przykładowych zarządzeń i protokołów.
Przedstawienie zasad właściwego nadzoru i kontroli gospodarki kasowej.
KORZYŚCI:
Uczestnicy, oprócz uzyskania wiedzy na temat szeroko rozumianej gospodarki drukami ścisłego zarachowania, będą mogli uzyskać przykładowe oświadczenia, upoważnienia, wzory rejestrów i protokołów oraz przykładowe zarządzenie kierownika jednostki w sprawie gospodarki drukami ścisłego zarachowania.

Adresaci szkolenia:

Kierownicy, główni księgowi, pracownicy komórek finansowych oraz pracownicy merytoryczni (sekretarze, intendenci, kierownicy gosp. kasjerzy itp.) jednostek sektora finansów publicznych, którym kierownik jednostki powierzył obowiązki i odpowiedzialność w zakresie gospodarki drukami ścisłego zarachowania oraz gospodarki kasowej.

Informacje o wykładowcy

Ekonomista, pedagog, absolwentka Międzynarodowego Studium Doktoranckiego „Orgmasz” w Warszawie, specjalistka z zakresu finansów publicznych, długoletnia księgowa w jednostce samorządu terytorialnego. Autorka artykułów i trener w dziedzinie finansów publicznych oraz rachunkowości. Wykładowca na uczelni wyższej. Praktyk, który dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu przekazuje sprawdzone metody w pracy służb księgowych.

Kontakt z koordynatorem

Milena Dudek

koordynator ds. szkoleń
tel. 71 372 41 21
milena.dudek@okst.pl

Magdalena Berger

koordynator ds. szkoleń
tel. 32 206 98 43 wew. 25
magdalena.berger@okst.pl

Miejsce szkolenia

OKST - Wrocław
Wrocław, kod 50-032 
ul. Piłsudskiego 43, III piętro

szkolenia@okst.pl
tel. 71 372 41 21
fax. 71 344 26 90

Najbliższe szkolenia

Kalendarz szkoleń

Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSbNd
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
zobacz wszystkie szkolenia

Opinie klientów

"Szkolenie dotyczyło planowania, organizacji oraz prowadzenia procesu konsultacji społecznych z mieskzańcami miasta [...]. Szkolenie zostało ocenione przez jego uczestników bardzo dobrze, spełniając w najwyższym stopniu ich oczekiwania i założone cele szkoleniowe. [...]. Realizacja zlecenia i wzajemna współpraca przebiegała prawidłowo. Usługa została wykonana z najwyższą starnanością, terminowo zgodnie z oczekiwaniami Zleceniodawcy i ustalonymi celami."

Urząd Miasta Poznań

Patryk Pawełczak - Zastępca Dyrektora Gabinetu Prezydenta
„Polecam i proszę o kolejne szkolenie z tym wykładowcą !”
 

Uczestnik szkolenia Naliczanie wynagrodzenia pracowniczego w samorządzie - 13 kwietnia 2017 r.

"Szkolenie (...) najlepsze, na jakim dotychczas u Was byłem."

Uczestnik szkolenia trening odporności psychicznej dla pracowników administracji publicznej

5 kwietnia 2017
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych - pomoc de minimis" z Panią Iwoną Latowską z dnia 25 października 2017 r. było dobre. Pani prowadząca wykazała się dużym doświadczeniem i wiedzą. Materiały szkoleniowe były dobrze przygotowane. Pozdrawiam i dziękuję.
 

Dyrektor Gminnego Zespołu Usług Wspólnych w Suszcu - 25 października 2017

Zbigniew Łoza
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych -pomoc de minimis" było profesjonalnie przeprowadzone. Polecam. Mocną stroną był merytorycznie przedstawiony zakres tematyczny.

Gmina Siewierz - 25 października 2017

Katarzyna Węcel-Ptaś
Ten kurs jest obowiązkowy dla wszystkich, którzy zaczynają swoją pracę w zamówieniach publicznych. Znacznie ułatwił wykonywanie moich zawodowych obowiązków. Wykładowca popisał się dużą wiedzą i doświadczeniem praktycznym. Na pewno skorzystam jeszcze ze szkoleń organizowanych w Ośrodku.

Miejska Biblioteka Publiczna im. Hugona Kołłątaja w Dąbrowie Górniczej - 19.09-31.10.2017

Uczestnik Kursu: Specjalista ds. zamówień publicznych