Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej

Dotacje – zasady windykacji – od przypisu do egzekucji w 2019 roku po zmianie przepisów

Program

  1. Dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości – zasady ustalania przesłanek żądania zwrotu dotacji.
  2. Dotacje pobrane w nadmiernej wysokości – dotacja pobrana w kwocie wyższej niż niezbędna na realizację dotowanego zadania – orzecznictwo związane z pojęciem „niezbędna”.
  3. Zwrot dotacji a dzień stwierdzenia przesłanek do zwrotu dotacji.
  4. Moment naliczania odsetek – termin początkowy.
  5. Zwrot dobrowolny dotacji a decyzja określająca kwotę oraz termin – wszczęcie postępowania administracyjnego, przebieg oraz wydanie decyzji.
  6. Zwrot dotacji od osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej oraz osób fizycznych.
  7. Zakres zastosowania przepisów ordynacji podatkowej przy zwrocie dotacji w tym kwestia opłaty prolongacyjnej.
  8. Przedawnienie – ustalenie okresu przedawnienia.
  9. Windykacja:
  • upadłość dłużnika,
  • śmierć dłużnika.
  1. Ulgi przy zwrocie dotacji i ich zastosowanie – procedury.
  2. Orzecznictwo związane z windykacją dotacji.
  3. Pytania i dyskusja.

rozwiń pełny program

Cele szkolenia

  • Udzielenie dotacji wymaga jej rozliczenia. Efektem rozliczenia dotacji może być włożenie na beneficjenta obowiązku zwrotu dotacji.
  • Temu właśnie zagadnieniu poświęcone jest spotkanie.
  • Windykacja dotacji po zmianach przepisów wymaga dokonania pewnych zmian w procedurach odzyskiwania należności budżetowych – dotacji.
  • Windykacja dotacji to obszar wielu zagadnień merytorycznych wykraczających poza ustawę o finansach publicznych, które to zagadnienia na zmiany przepisów wymagają odpowiedniego dostosowania się każdej jednostki do tych zmian.
CEL I KORZYŚCI:
  • Omówienie i prezentacja zagadnień związanych ze zmianami z windykacją dotacji.
  • Podniesienie swoich umiejętności w zakresie zastosowania przepisów związanych z zasadami windykacji.

Zaproszenie kierujemy do:

pracowników pionu finansowo-księgowego oraz innych pracowników odpowiedzialnych za windykację dotacji.

Informacje o wykładowcy

specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach prawno-finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził szkolenia m.in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

Kontakt z koordynatorem

Renata Bąk

koordynator ds. szkoleń
tel. 32 206 80 39 wew. 24
renata.bak@okst.pl

Agnieszka Wronecka

asystent koordynatora ds. szkoleń
tel. 71 372 41 21
agnieszka.wronecka@okst.pl

Najbliższe szkolenia

Kalendarz szkoleń

Luty 2019
PnWtŚrCzPtSbNd
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
zobacz wszystkie szkolenia

Opinie klientów

"Szkolenie dotyczyło planowania, organizacji oraz prowadzenia procesu konsultacji społecznych z mieskzańcami miasta [...]. Szkolenie zostało ocenione przez jego uczestników bardzo dobrze, spełniając w najwyższym stopniu ich oczekiwania i założone cele szkoleniowe. [...]. Realizacja zlecenia i wzajemna współpraca przebiegała prawidłowo. Usługa została wykonana z najwyższą starnanością, terminowo zgodnie z oczekiwaniami Zleceniodawcy i ustalonymi celami."

Urząd Miasta Poznań

Patryk Pawełczak - Zastępca Dyrektora Gabinetu Prezydenta
„Polecam i proszę o kolejne szkolenie z tym wykładowcą !”
 

Uczestnik szkolenia Naliczanie wynagrodzenia pracowniczego w samorządzie - 13 kwietnia 2017 r.

"Szkolenie (...) najlepsze, na jakim dotychczas u Was byłem."

Uczestnik szkolenia trening odporności psychicznej dla pracowników administracji publicznej

5 kwietnia 2017
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych - pomoc de minimis" z Panią Iwoną Latowską z dnia 25 października 2017 r. było dobre. Pani prowadząca wykazała się dużym doświadczeniem i wiedzą. Materiały szkoleniowe były dobrze przygotowane. Pozdrawiam i dziękuję.
 

Dyrektor Gminnego Zespołu Usług Wspólnych w Suszcu - 25 października 2017

Zbigniew Łoza
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych -pomoc de minimis" było profesjonalnie przeprowadzone. Polecam. Mocną stroną był merytorycznie przedstawiony zakres tematyczny.

Gmina Siewierz - 25 października 2017

Katarzyna Węcel-Ptaś
Ten kurs jest obowiązkowy dla wszystkich, którzy zaczynają swoją pracę w zamówieniach publicznych. Znacznie ułatwił wykonywanie moich zawodowych obowiązków. Wykładowca popisał się dużą wiedzą i doświadczeniem praktycznym. Na pewno skorzystam jeszcze ze szkoleń organizowanych w Ośrodku.

Miejska Biblioteka Publiczna im. Hugona Kołłątaja w Dąbrowie Górniczej - 19.09-31.10.2017

Uczestnik Kursu: Specjalista ds. zamówień publicznych