Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej

Akta osobowe pracownika – ochrona danych osobowych i inne ważne zmiany

Program

  1. Akta osobowe po rewolucyjnej zmianie przepisów od 1 stycznia 2019 r.:
    1. Warunki skrócenia okresu przechowywania dokumentacji do 10 lat,
    2. Zasady przechodzenia na e-teczkę,
    3. Odbiór dokumentów z papierowej teczki osobowej przez pracownika,
    4. Niszczenie dokumentacji z teczki osobowej,
    5. Nowe obowiązki informacyjne w stosunku do pracownika – związane ze zniszczeniem i odbiorem teczki,
    6. Czy teczka osobowa będzie składała się z 4 części, czy pojawi się w niej karta ewidencji czasu pracy i inne propozycje zmian przedstawione w projekcie nowego rozporządzenia?
    7. Aktualne zasady prowadzenie teczek osobowych (dokumentacja w językach obcych, tłumaczenie przysięgłe czy zwykłe? Zatrudnienie po przerwie, numeracja, chronologia, zatarcie kary porządkowej w teczce, itd.).
  2. Przepisy o ochronie danych osobowych a dokumentacja kadrowa:
    1. Najważniejsze wymogi z ustawy o ochronie danych osobowych dotyczące komórek kadrowych,
    2. Zasady postępowania z CV dostarczanymi przez pracowników,
    3. Dopuszczalność pobierania zaświadczeń o niekaralności,
    4. Stosowanie własnych wzorów kwestionariuszy osobowych,
    5. Referencje i zdjęcia pracowników,
    6. Czy wdrożenie rozporządzenie UE RODO od 25 maja 2018 r. wpłynie na prowadzenie spraw kadrowych?
  3. Zlecanie i rozliczanie pracy w nadgodzinach:
    1. Sposoby zlecania pracy nadliczbowej,
    2. Ograniczenia prawne w zakresie pracy nadliczbowej,
    3. Czy praca nadliczbowa może zostać ujęta w harmonogramie, gdy wiadomo o niej z większym wyprzedzeniem?
    4. Ustalanie przekroczenia dobowego i średnio-tygodniowego w systemie podstawowym i równoważnym,
    5. Praca nadliczbowa a rozliczanie pracy w wolne soboty, niedziele i święta,
    6. Kompensowanie nadgodzin czasem wolnym,
    7. Interpretacja MRPIPS dotycząca wystąpienia choroby pracownika w dniu odbierania czasu wolnego za nadgodziny oraz dnia wolnego za święto.
    8. Różnice prawne w zakresie kompensaty nadgodzin na wniosek i bez wniosku pracownika.
rozwiń pełny program

Cele szkolenia

  • Prezentacja  najważniejszych zmian w prowadzeniu dokumentacji osobowej od stycznia 2019 r.
  • Omówienie zasad przechodzenia na e-teczkę.
  • Omówienie nowego obowiązku informacyjnego w stosunku do pracownika.
  • Jak wprowadzenie RODO będzie miało wpływ na prowadzenie spraw kadrowych?
  • Interpretacje przepisów MRPiPS dotyczące zlecania i rozliczania czasu pracy w nadgodzinach.

Szkolenie skierowane do

Pracownicy działów kadr prowadzący akta osobowe, planujący i rozliczający czas pracy.

Informacje o wykładowcy

Radca prawny i trener z praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa. Pracownik działów prawnych i kancelarii, odpowiedzialny za stosowanie przepisów różnych gałęzi prawa cywilnego (umowy w obrocie gospodarczym, ogólne warunki umów), handlowego, administracyjnego (ochrona danych osobowych i informacji niejawnych). Uczestnik prac legislacyjnych – w tym przy ustawie o kredycie konsumenckim i odwróconym kredycie hipotecznym. Wieloletnie doświadczenie zawodowe wykładowcy wyniesione z różnych instytucji - od firm przez urzędy administracji rządowej i samorządowej oraz ukończone kursy z zakresu prawa angielskiego, amerykańskiego i europejskiego, a także działalność publicystyczna dały bazę do specyficznego podejścia w zakresie prowadzonych szkoleń, stąd praktyczne przykłady i ćwiczenia dobrane do zapotrzebowania kursantów są ich nieodzownym elementem. Od lat związana z sektorami gospodarczymi gdzie ochrona danych osobowych ,zagadnienia poufności są podstawą prowadzenia działalności  biznesowej. Wprowadzała normę ISO, wdrażała politykę ochrony danych osobowych, jednocześnie doradzała w bieżącej obsłudze prawnej firm - od kwestii podatkowych, poprzez tworzenie umów, ogólnych warunków  ubezpieczenia, obsługę spraw sądowych, tworzenie zapisów ustawowych. Do jej doświadczeń zawodowych zalicza się także współpraca z syndykiem masy upadłości, firmami z sektora budowlanego, komputerowego,  gospodarki odpadami, JST. Współpraca z firmami z sektora budowlanego oraz JST oparta jest w głównie mierze o stosowanie ustawy PZP, w szczególności zaś bieżące rozstrzyganie wątpliwości oraz tworzenie umów, czy opiniowanie podejmowanych działań. 

Kontakt z koordynatorem

Magdalena Berger

koordynator ds. szkoleń
tel. 32 206 98 43 wew. 25
magdalena.berger@okst.pl

Anna Rawza

asystent koordynatora ds. szkoleń
tel. 32 253 84 09 wew. 33
anna.rawza@okst.pl

Najbliższe szkolenia

Kalendarz szkoleń

Grudzień 2018
PnWtŚrCzPtSbNd
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
zobacz wszystkie szkolenia

Opinie klientów

"Szkolenie dotyczyło planowania, organizacji oraz prowadzenia procesu konsultacji społecznych z mieskzańcami miasta [...]. Szkolenie zostało ocenione przez jego uczestników bardzo dobrze, spełniając w najwyższym stopniu ich oczekiwania i założone cele szkoleniowe. [...]. Realizacja zlecenia i wzajemna współpraca przebiegała prawidłowo. Usługa została wykonana z najwyższą starnanością, terminowo zgodnie z oczekiwaniami Zleceniodawcy i ustalonymi celami."

Urząd Miasta Poznań

Patryk Pawełczak - Zastępca Dyrektora Gabinetu Prezydenta
„Polecam i proszę o kolejne szkolenie z tym wykładowcą !”
 

Uczestnik szkolenia Naliczanie wynagrodzenia pracowniczego w samorządzie - 13 kwietnia 2017 r.

"Szkolenie (...) najlepsze, na jakim dotychczas u Was byłem."

Uczestnik szkolenia trening odporności psychicznej dla pracowników administracji publicznej

5 kwietnia 2017
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych - pomoc de minimis" z Panią Iwoną Latowską z dnia 25 października 2017 r. było dobre. Pani prowadząca wykazała się dużym doświadczeniem i wiedzą. Materiały szkoleniowe były dobrze przygotowane. Pozdrawiam i dziękuję.
 

Dyrektor Gminnego Zespołu Usług Wspólnych w Suszcu - 25 października 2017

Zbigniew Łoza
Szkolenie "Zasady dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych -pomoc de minimis" było profesjonalnie przeprowadzone. Polecam. Mocną stroną był merytorycznie przedstawiony zakres tematyczny.

Gmina Siewierz - 25 października 2017

Katarzyna Węcel-Ptaś
Ten kurs jest obowiązkowy dla wszystkich, którzy zaczynają swoją pracę w zamówieniach publicznych. Znacznie ułatwił wykonywanie moich zawodowych obowiązków. Wykładowca popisał się dużą wiedzą i doświadczeniem praktycznym. Na pewno skorzystam jeszcze ze szkoleń organizowanych w Ośrodku.

Miejska Biblioteka Publiczna im. Hugona Kołłątaja w Dąbrowie Górniczej - 19.09-31.10.2017

Uczestnik Kursu: Specjalista ds. zamówień publicznych